پیام تبریک رئیس کل گروه شرکت های ایثار و رئیس تعاونی های مسکن‌ایثارگران و رزمندگان استان کردستان (جامعه ایثارگران ):

1402-04-22
342 بازدید

یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان است     دکتر محمد سجاد قلعه شاخانی: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع […]

یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان است

 

 

دکتر محمد سجاد قلعه شاخانی: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفا کرده و در راستای اجرای عدالت در بیش از سه دهه گذشته یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی نموده است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر محمد سجاد قلعه شاخانی رئیس کل گروه شرکت های ایثار و رئیس تعاونی های مسکن‌ایثارگران و رزمندگان استان کردستان (جامعه ایثارگران به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه پیامی صادر کرد.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:
سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) و قوه قضائیه تبریک و تهنیت باد.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه را محضر تمامی مجریان عدالت وحق خواهی و هموطنان عزیزم تبریک و تهنیت عرض می کنم.
و از تلاشها و خدمات شایسته همه ی کسانی که در برقراری عدل و عدالت تلاش می کنند تقدیر و تشکر می نمائیم.

قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفا نموده است و در راستای اجرای عدالت در بیش از سه دهه گذشته یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی نموده است که شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گواهی روشن آن است.

از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف ترین، حسّاس ترین و مهم ترین، و در عین حال از خطرناک ترین جایگاه های اجتماعی در جامعه است. در یک نگرش، اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت ترین انسان ها می داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان ها بر کره خاکی به شمار می آورد.

از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می زنند». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین ترین درکات دوزخ دردناک است.

خداوند همه ی ما را در مسیر عدالت بی بدیل مولای متقیان حضرت علی (ع) قرار دهد.

 

 

دکتر محمد سجاد قلعه شاخانی:
رئیس کل گروه شرکت های ایثار و رئیس تعاونی های مسکن‌ایثارگران و رزمندگان استان کردستان (جامعه ایثارگران )