دستور استاندار کردستان برای آغاز عملیات ساخت ۱۵هزار واحد در قالب مسکن ملی در سنندج

دستور استاندار کردستان برای آغاز عملیات ساخت ۱۵هزار واحد  در قالب مسکن ملی در سنندج
1401-10-11
410 بازدید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در دهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه هفته آینده این نشست با دستور کار بررسی وضعیت مسکن روستایی و کوچه و شهرهای اقماری برگزار شود، اظهار داشت: باید تمام مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در دهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه هفته آینده این نشست با دستور کار بررسی وضعیت مسکن روستایی و کوچه و شهرهای اقماری برگزار شود، اظهار داشت: باید تمام مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز حضور داشته باشند و سهمیه تسهیلات و تکالیف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

وی بر ضرورت اتمام‌ پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری در استان تاکید کرد و گفت: باید پروژه‌های حوزه مسکن روستایی نیز تعیین تکلیف شوند.

استاندار کردستان با تاکید بر تسریع در عملیات آغاز ساخت 14 تا 15هزار واحد مسکن ملی در سنندج تصریح کرد: انتظار می‌رود تا دهه فجر این امر عملی و مدیران به‌جای طرح اظهارات تکراری در جلسه که قرار است “فلان کار را انجام دهیم”، گزارش کار ارائه و از روند پیشرفت پروژه‌ها خبر بدهند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 20هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در مراحل مختلف ساخت بوده که اقدامی قابل قبول است.

26 هزار نفر از سنندجی‌ها حائز دریافت مسکن ملی شدند

زارعی‌کوشا از مدیرکل راه‌وشهرسازی استان خواست که نواقص سامانه نهضت ملی مسکن و موانع مسکن ملی در کردستان را احصا و جمع‌بندی کرده و برای ارائه در نشست مشترک استانداران ارائه دهد.

انتقاد از عدم همکاری بانک‌های کردستان در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون از سه هزار و 210متقاضی مسکن ملی در استان که واریز وجه انجام داده، برای دو هزار و 490نفر زمین تامین شده است اظهار کرد: برای 720نفر زمینی تامین نشده است که به‌جد پیگیر مشکل این افراد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در پنج شهرستان عملیات ساخت مسکن ملی به‌خوبی در حال انجام است، گفت: متقاضیانی در کامیاران هستند که ماه‌ها است زمین در اختیارشان قرار داده شده اما عملیات ساخت را آغاز نکرده و بلاتکلیف مانده‌اند که امیدواریم تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پروژه 200واحدی در سنندج در حال ساخت و عملیات سفت‌کاری است، افزود: متاسفانه از بخشی سهمیه مسکن ملی غافل شده‌ایم. سهمیه ساخت 16هزار واحد مسکن در کردستان داریم که 20درصد آن را مسکن روستایی تشکیل می‌دهند.

وی با انتقاد از اینکه هیچ بانک عاملی در راستای جذب اعتیار مقاوم‌سازی مسکن روستایی با ما همکاری ندارند، عنوان کرد: این در حالی‌ست سایر استان‌ها، این مشکل را ندارند. مگر بخشنامه برای همه استان‌ها یکی نیست.

رسولی با اشاره به اینکه سهمیه استان ما در این بخش در سال‌جاری 4هزار واحد است، خاطرنشان کرد: تاکنون موفق به عقد قرارداد 480واحد شده‌ایم که این نشان از ضعف بانک‌هاست‌.