آیین نامه اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ابلاغ شد

آیین نامه اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ابلاغ شد
1401-05-20
441 بازدید

هیات وزیران در جلسه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی ماده (۷۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درخصوص سهمیه های ایثارگران برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را مصوب کرد. آیین نامه مذکور با […]

هیات وزیران در جلسه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی ماده (۷۰) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درخصوص سهمیه های ایثارگران برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را مصوب کرد.

آیین نامه مذکور با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه کشور و ستاد کل نیروهای مسلح و به استناد ماده (۷۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ماده (۴۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و بند (الف) ماده (۹۰) قانون برنامه ششم توسعه، تهیه و به تصویب رسید.

مشمولان این آیین نامه عبارتند از:

– مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی همسر و فرزندان شاهد، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزند جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر

– مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی جانبازان زیر ۲۵ درصد، همسران و فرزندان آنها و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

به موجب آیین نامه مذکور، مشمولین صرفاً یکبار در هر مقطع / آزمون سراسری و تحصیلات تکمیلی می توانند در دوره روزانه دانشگاه های دولتی از سهمیه استفاده نمایند. چنانچه پس از قبولی و ثبت نام در رشته محل مذکور از ادامه تحصیل انصراف دهند و یا ثبت نام نکنند، مجدداً حق استفاده از سهمیه در آن مقطع تحصیلی را ندارند.

استفاده مجدد مشمولین پذیرفته شده در هر مقطع / آزمون سراسری و تحصیلات تکمیلی در دوره های شبانه (نوبت دوم)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد و سایر دوره های شهریه پرداز از سهمیه مشمولین این آیین نامه در صورت انصراف علاوه بر ماده (۳) این آیین نامه حداکثر تا یک بار دیگر بلامانع است.

ملاک استفاده از سهمیه در هر سال تا اتمام زمان انتخاب رشته همان سال است و هرگونه تغییر یا اصلاح سهمیه پس از آن امکان پذیر نیست.

برچسب‌ها: